λγου δω χριν χειν, άνδραι, τοις λλησι πολίταις, τι μοι παρεσκεασαν τν γνα τοτον, ε πρτερον οκ χων πρφασιν φ ς το βου λγον δοην, νυν δι τοτον εληφα. Κα πειρσομαι τ λγ τοτον μν πιδεξαι πονηρόν, μαυτν δ βεβιωκτα μχρι τσδε τς μρας ρωγς μλλον ξιον οκτου. πρ ν δ μοι προσκει λγειν, ς ν οἷόν τε δι βραχυττων ρ.

Ο αδύνατος είμαι. Αγωνίζομαι να ζήσω μέρα με τη μέρα να τα βγάλω πέρα όπως μπορώ. Και στο σπίτι και στις υποχρεώσεις μου. Για μένα ο μόχθος έχει να κάνει με την επιβίωση κι όχι με τη ζωή. Προσπαθώ, με όσα λίγα έχω, να κάνω οικονομίες στη λαϊκή κι ας κουβαλάνε τ’ αδύναμα χέρια μου τις σακούλες τόσο δρόμο. Βλέπω πώς είναι η βραδινή διασκέδαση στην τηλεόραση μόνο. Μπα, καλλίτερα στο σπίτι ή στην πλατεία. Σήμερα έκανα και μια σπατάλη, πήρα μια κονσέρβα για τη γάτα. Είμαστε και σε προεκλογική περίοδο κι όλο για μένα μιλάνε. Κατηγορούν την κυβέρνηση ότι δεν φρόντισε για με. Μπα, και για την προηγούμενη τα ίδια λέγανε και για την επόμενη τα ίδια θα πούνε. Εγώ το ‘χω πάρει απόφαση. Κανένας δεν θα κάνει τίποτα για μένα γιατί κανένας δεν τολμά. Αλλά αυτοί τη δουλειά τους κάνουνε. Τη δουλειά τους… τέλος πάντων… Ο γείτονάς μου όμως γιατί; Για ποιόν μιλάει; Τον πολιτικό θέλει να πείσει (αφού τον ίδιο θα ψηφίσει πάλι…) ή τον εαυτό του; Εμένα πάντως δεν με πείθει ότι νοιάζεται για μένα. Από τη μια γράφει άρθρο στην εφημερίδα του κι από την άλλη με γεμίζει ανασφάλειες και σκουπίδια στην εκπομπή του στην τηλεόραση… Για μένα νοιάζεται; Το παιδί δεν ήρθε στην πόλη μας να σπουδάσει, δεν υπήρχε θέση. Τι θα κάνουμε, δεν ξέρω. Ο κύριος στο απέναντι σπίτι, αυτός που φώναζε χτες στο περίπτερο ότι κανείς δεν τον κοιτάει τον φτωχό, είχε γνωριμίες και το ‘φερε το δικό του με μεταγραφή. Λες να νοιάζεται, πράγματι, για μένα; Ο γιός του διπλανού μας ήρθε να συνεχίσει τη θητεία του κοντά στο σπίτι. Χτες η μάνα του έλεγε ότι γράφει στο ιντερνέτ για τον φτωχό τον κόσμο κι αγωνίζεται να κάνει το κράτος κάτι. Λες ο αδερφός της ο συνταγματάρχης να κάνει κάτι να φέρει και τον δικό μου, που δεν έχω ούτε για χαρτζιλίκι να του δώσω κάτι; Νοιάζεται για μένα; Κι αυτοί οι απέναντι… είχαν τον τρόπο τους και το κάλυψαν όλο το οικόπεδο. Να μου κόψουν τη θέα να μην με παίρνει κι ο θόρυβος από τον παρακάτω δρόμο. Για μένα νοιάζονται; Ζωή στην πόλη… Δράμα… αλλά πρέπει να είμαι ευγνώμων, αφού όλοι με σκέπτονται.

 

Κα οτως μες μν τ δκαια γνσεσθε πντες, γ δ τοτων μν τυχν ξω τν χριν, πολίται δ το λοιπο μαθσονται μ τος σθενεστροις πιβουλεειν λλ τν μοων ατ περιγγνεσθαι.

